ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням установчих зборів засновників
Чернівецької обласної громадської організації « На варті життя»
від 18 лютого 2015 року
СТАТУТ
ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
«На варті життя»
м. Чернівці 2015 рік
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
1.1. Громадська організація «На варті життя» (далі Організація) – є неприбутковою громадською організацією, яка об’єдналась на добровільних засадах на підставі спільних інтересів, з метою здійснення соціальної, правозахисної, інформаційної, консультаційної, виховної діяльності для членів Організації.
1.2. Організація створюється та діє на принципах добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу її членів, прозорості, відкритості та публічності, та здійснює свою діяльність у відповідності з Конституцією України, Законом України «Про громадські об’єднання», іншим чинним законодавством України, міжнародними договорами України та цим Статутом.
1.3 Організація є юридичною особою з моменту її державної реєстрації, що здійснюється в порядку, встановленому законодавством, має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в установах банків, печатку, бланки, штампи, емблему з відображенням атрибутики, затвердженої рішенням Правління Організації та інші реквізити юридичної особи.
1.4. Організація має право від власного імені для господарських потреб купувати і відчужувати майно, укладати договори, виступати в якості позивача та відповідача в суді, відкривати рахунки в установах банків, мати у власності приміщення, транспорт, займатися будь-якою діяльністю, що не спрямована на отримання прибутку та відповідає її статутним завданням.
1.5. Організація діє на території України.
1.6. Офіційна повна назва Організації: Громадська організація «На варті життя».
1.7. Місцезнаходження Організації: місто Чернівці, вул.Мусоргського,8.
2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ.
2.1. Головна мета діяльності Організації - є удосконалення системи екстреної медичної допомоги, розвитку медичної науки в галузі екстреної медичної допомоги, підвищення кваліфікації лікарів системи медицини невідкладних станів, задоволення та захист економічних, правових, соціальних та інших інтересів своїх членів, сприяння поліпшенню здоров'я населення України.
2.2. Для виконання статутної мети Організація виконує такі завдання:
2.2.1.Сприяє залученню провідних фахівців області для розробки і реалізації програм екстреної медичної допомоги.
2.2.2.Розробляє клінічні рекомендації по наданню екстреної медичної допомоги на догоспітапьному етапі.
2..2.3.Складає аналіз викликів ШМД на різних територіях області, який висвітлює структуру захворюваності в регіоні і необхідність в лікарських препаратах, медичному обладнанні та оптимізації мережі швидкої медичної допомоги.
2.2.4.Створення бази по реальних методах діагностики і лікування невідкладних станів на догоспітальному етапі на різних територіях області.
2.2.5.Складання та доповнення стандартів надання екстреної медичної допомоги на догоспітальному етапі.
2.2.6.Сприяє підвищенню кваліфікації лікарів екстреної медичної допомоги, сертифікації їх діяльності.
2.2.7.Сприяє становленню і розвитку міжнародних науково-технічних зв'язків між областю та іншими державами в галузі медицини і зокрема, медицини невідкладних станів.
2.3.Для виконання статутної мети та завдань Організації у порядку, встановленому чинним Законодавством:
2.3.1.Представляє і захищає свої законні інтереси та законні інтереси своїх членів у державних та громадських організаціях.
2.3.2. Здійснює інформаційне забезпечення членів Організації з метою поліпшення їх діяльності в сучасних умовах.
2.3.3.Сприяє підготовці та реалізації проектів, спрямованих на удосконалення діяльності медичних установ швидкої медичної допомоги у відповідності з діючим Законодавством.
2.3.4.Організовує науково-практичні дослідження в галузі медицини і, зокрема, екстреної медичної допомоги.
2.3.5. Здійснює представництво інтересів членів Організації в центральних та місцевих органах державної влади та управління, в МОЗ України та АМН.
2.3.6.Консолідує працівників у галузі охорони здоров'я.
2.3.7.Бере участь у розробці нормативних актів з питань охорони здоров'я населення, надання екстреної медичної допомоги на догоспітапьному етапі та вносить свої пропозиції.
2.3.8.Залучає інвестиції інвесторів у розробленні Організацією програм, з метою покращення служби екстреної медичної допомоги.
2.3.9.Створюе єдиний інформаційний банк даних щодо діяльності Організації.
2.З.10.Організовує обмін делегаціями із зарубіжними країнами для обміну досвідом,підвищення кваліфікації, тощо.
2.3.11.Організовує та проводить конференції, симпозіуми, круглі столи, школи-семінари, зустрічі, прес-конференції, виступи по радіо і телебаченню, необхідні для досягнення статутних цілей.
2.3.12.Об'єднує зусилля членів Організації у розвитку інфраструктури та обладнання установ екстреної медичної допомоги.
2.3.13.Забезпечує захист інтересів членів Організації у державних та громадських організаціях.
2.3.14.Приймає участь у підготовці, перепідготовці, підвищенні кваліфікації, сертифікації і атестації фахівців швидкої та невідкладної медичної допомоги.
2.3.15.Розвиває співробітництво з учбовими, науковими та іншими закладами в Україні та за кордоном з метою обміну досвідом та інформацією в галузі медицини невідкладних станів.
2.4. Здійснює іншу діяльність, що не суперечить чинному законодавству України та відповідає статутним завданням Організації.
2.5.Створює підприємства об'єднань громадян для виконання статутних положень Організації та проведення некомерційної господарської діяльності.
2.5.1.Надає медичні та консультативні послуги.
2.5.2. Проводить видавничу діяльність.
2.5.3.Розповсюдження медичної літератури, виробів з власною символікою.
2.5.4.Проведення виставок.
3. ПРАВА ОРГАНІЗАЦІЇ
Для вирішення своїх статутних завдань Організація має право:
бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства;
здійснювати відповідно до закону підприємницьку діяльність безпосередньо або через створені в порядку, передбаченому законом, юридичні особи (товариства, підприємства), якщо така діяльність відповідає меті (цілям) Організації та сприяє її досягненню. Відомості про здійснення підприємницької діяльності Організацією включаються до Реєстру громадських об'єднань;
засновувати з метою досягнення своєї статутної мети (цілей) засоби масової інформації;
брати участь у здійсненні державної регуляторної політики відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
брати участь у порядку, визначеному законодавством, у роботі консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, що утворюються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування для проведення консультацій з громадськими об'єднаннями та підготовки рекомендацій з питань, що стосуються сфери їхньої діяльності;
вільно поширювати інформацію про свою діяльність, пропагувати свою мету (цілі);
звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами;
одержувати у порядку, визначеному законом, публічну інформацію, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації;
брати участь у порядку, визначеному законодавством, у розробленні проектів нормативно-правових актів, що видаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і стосуються сфери діяльності Організації та важливих питань державного і суспільного життя;
проводити мирні зібрання;
реалізовувати свою мету (цілі) шляхом укладення з іншими громадськими об’єднаннями на добровільних засадах угод про співробітництво та/або взаємодопомогу, утворення відповідно до Закону «Про громадські об’єднання» громадських спілок, а також в інший спосіб, не заборонений законом;
мати власну символіку (емблему, інший розпізнавальний знак, прапор), яка затверджується відповідно до даного Статуту та підлягає реєстрації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Діяльність Організації не обмежується строком.
Організація несе відповідальність за своїми зобов’язаннями належним їй майном.
4.ЧЛЕНСТВО В ОРГАНІЗАЦІЇ.
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
4.1. Членами Організації можуть бути громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах.
4.2. Членами Організації можуть бути особи, які досягли 14-річного віку.
4.3. Прийом до Організації здійснюється Правлінням на підставі письмової заяви бажаючого вступити до Організації.
4.4. Члени Організації мають такі права:
звертатися до органів Організації з питаннями, заявами, скаргами, пропозиціями та вимогами відповіді по суті свого звернення;
отримувати відповідну допомогу від Організації, користуватися її майном, в порядку встановленим цим Статутом та внутрішніми документами Організації, вимагати захисту своїх прав та інтересів;
брати участь у Загальних зборах Організації;
бути обраним до органів управління Організації;
доручати Організації представництво своїх інтересів і захист прав відповідно до статутних цілей і завдань Організації;
подавати на запит органів управління інформацію необхідну для виконання статутної мети і завдань;
пропагувати мету, завдання і діяльність Організації;
вийти з членів Організації в будь – який час за власним бажанням.
4.5. Члени Організації зобов’язані:
дотримуватися положень цього Статуту;
брати безпосередню участь у роботі Організації;
виконувати рішення органів управління Організації.
4.6. Вибуття з членів Організації здійснюється:
за бажанням (заявою) члена Організації;
у зв’язку з порушенням Статуту Організації;
у зв’язку з відмовою від участі в діяльності Організації протягом 3 місяців;
у зв’язку з невиконанням рішень органів управління Організації.
4.7. Рішення про виключення з членів Організації приймається Правлінням Організації. При відмові члена Організації від присутності на засіданні Правління, питання про виключення вирішується за його відсутністю.
5.СТРУКТУРА ОРГАНІЗАЦІЇ
5.1. Органами управління Організації є:
Загальні збори;
Правління Організації.
5.2. Вищим керівним органом Організації є Загальні збори, які скликаються Правлінням не рідше 1 разу на рік. Про скликання та порядок денний Загальних зборів члени Організації повідомляються індивідуально не пізніше як за 15 днів до них. Загальні збори правомочні приймати рішення при наявності не менше 2/3 від загальної чисельності членів Організації.
5.2.1. Позачергові Загальні збори скликаються на вимогу 1/3 членів Організації, Голови Організації, його заступника або Ревізійної комісії (Ревізора) в 10 – денний термін.
5.2.2. Рішення Загальними зборами приймаються простою більшістю голосів присутніх на Загальних зборах.
5.2.3. До виключної компетенції Загальних зборів відносяться такі питання:
затвердження Статуту Організації, внесення змін до нього;
обрання Правління у складі Голови Організації та членів Правління терміном на 5 років;
обрання Ревізійної комісії (Ревізора) терміном на 5 років;
визначення уповноваженої особи для здійснення реєстраційних дій;
затвердження звітів та доповідей органів управління Організації;
затвердження бюджету;
припинення діяльності Організації, призначення ліквідаційної комісії;
прийняття рішень про заснування юридичних осіб (товариств, підприємств), засобів масової інформації, відокремлених підрозділів та призначення їх керівників;
затвердження Положень про діяльність створених юридичних осіб (товариств, підприємств), засобів масової інформації, відокремлених підрозділів;
затвердження внутрішніх процедурних документів;
розгляд скарг на дії посадових осіб, органів управління Організації.
5.2.4. Загальні збори мають право передати (делегувати) частину своїх повноважень Правлінню Організації, окрім тих, що відносяться до виключної компетенції Загальних зборів.
5.3. В період між Загальними зборами постійно – діючим керівним органом є Правління, яке обирається Загальними зборами терміном на 5 років.
5.3.1. До компетенції Правління належить:
скликання чергових та позачергових Загальних зборів;
затвердження зразків символіки, атрибутики та інших реквізитів Організації;
оперативне господарське управління майном і коштами Організації в межах затвердженого Загальними зборами Організації бюджету;
виконання рішень Загальних зборів;
складання програм та оперативних планів статутної діяльності Організації;
прийом до членів Організації та вирішення питань про припинення членства;
розглядання інших питань діяльності Організації, які не входять до виключної компетенції Організації.
5.4. Засідання Правління правомочне на прийняття рішень за наявності більшості членів Правління. Рішення приймаються більшістю голосів, за поділу голосів навпіл вирішальним є голос Голови Організації. Голова Організації скликає засідання Правління принаймні 4 рази на рік, на письмову вимогу будь – якого члена Правління Голова Організації скликає позачергове засідання протягом 10 днів. За відсутності Голови Організації його обов’язки виконує заступник Голови Організації з правом підпису (при наявності наказу).
5.4.1. Голова Організації:
призначає серед обраних членів Правління заступника Голови Організації;
здійснює загальне керівництво Організацією, представляє її у зовнішніх стосунках як в Україні так і за її межами;
підписує офіційну документацію Організації;
керує діяльністю Правління Організації;
видає накази і розпорядження, обов’язкові для виконання членами Організації та штатними працівниками апарату;
укладає договори та угоди, видає накази та довіреності.
відкриває та закриває рахунки Організації у банківських та інших фінансово – кредитних установах.
видає відповідні довіреності іншим особам;
затверджує штатних розклад, систему та розмір оплати праці штатних працівників, приймає та звільняє штатних працівників, накладає стягнення у порядку передбачених чинним законодавством;
організовує ведення оперативного та бухгалтерського обліку, статистичної звітності;
організовує різноманітні заходи на виконання статутної діяльності Організації.
5.5. Заступник Голови Організації в період відсутності Голови Організації забезпечує поточну діяльність Організації, керуючись діючим законодавством і Статутом, а також рішенням Загальних зборів, Правління та Голови Організації.
5.6. Органом контролю за діяльністю Організації є Ревізійна комісія (Ревізор), яка обирається Загальними зборами з членів Організації на чолі із Головою комісії строком на 5 років.
5.6.1. Ревізійна комісія (Ревізор) здійснює контроль за фінансово – господарською діяльністю Організації, перевіряє звіти, готує висновки за результатами перевірок, бере участь в декларуванні доходів та витрат Організації для представлення до податкових органів.
6. Порядок звітування керівних органів Організації перед її членами
6.1. Голова Організації та Правління Організації готують звіти з діяльності Організації, в тому числі про залучення і використання коштів і майна Організації, звіти з виконання програм та проектів Організації, рішень Загальних зборів та подають їх на розгляд чергових Загальних зборів.
6.2. Контрольно-ревізійна комісія за результатами перевірки фінансово-господарської діяльності Організації складає звіт та подає його на затвердження черговим Загальним зборам.
7. Порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності керівних органів Організації та розгляд скарг
7.1. Рішення, дії та бездіяльність органів управління Організації можуть бути оскаржені членами Організації до чергових Загальних зборів, а в разі виявлення суттєвої загрози Організації, її фінансовому стану або репутації за вимогою 1/3 членів Організації можуть бути скликані позачергові Загальні збори для термінового вирішення виявлених проблем.
7.2. Скарги на дії або бездіяльність керівних органів подаються членами Організації безпосередньо під час проведення чергових Загальних зборів та розглядаються до початку розгляду питань віднесених до порядку денного Загальних зборів.
7.3. Позачерговими Загальними зборами, скликаними членами Організації у порядку, визначеному у цьому Статуті розглядаються виключно питання, стосовно яких зібралися Загальні збори.
8. Відокремлені підрозділи Організації
8.1. Організація може мати відокремлені підрозділи, які утворюються та припиняють свою діяльність за рішенням Загальних зборів Організації.
8.2. Відокремлені підрозділи Організації створюються без статусу юридичної особи та керуються у своїй діяльності Положенням про відокремлені підрозділи, яке затверджується Загальними зборами Організації.
8.3. Відомості про утворені відокремлені підрозділи Організації подаються до уповноваженого органу з питань реєстрації за місцезнаходженням Організації.
8.4. Відокремлені підрозділи закриваються за рішенням Загальних зборів Організації, про що повідомляється уповноважений орган з питань реєстрації за місцезнаходженням Організації.
9. Джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна, порядок звітності, контролю, здійснення господарської та іншої комерційної діяльності Організації
9.1.Організація для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону передане Організації її членами або державою, набуте як членські внески, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, набуте в результаті підприємницької діяльності Організації, підприємницької діяльності створених нею юридичних осіб (товариств, підприємств), а також майном, придбаним за рахунок власних коштів, тимчасово наданим у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом.
9.2. Організація має право на фінансову підтримку за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів відповідно до закону. В разі отримання Організацією фінансової підтримки за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, вона зобов'язана подавати та оприлюднювати звіти про цільове використання цих коштів відповідно до закону.
9.3. Втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб у діяльність Організації, так само як і втручання Організації у діяльність органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, не допускається, крім випадків, передбачених законом.
9.4. Майно Організації формується за рахунок:
коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань;
пасивних доходів;
коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від ведення їх основної діяльності;
дотацій або субсидій, отриманих із державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.
9.5. Право власності Організації реалізовує її вищий орган управління в порядку, передбаченому законом та цим Статутом. Окремі функції щодо управління майном за рішенням вищого органу управління Організації можуть бути покладені на створені нею відповідно до цього Статуту керівні органи, юридичні особи (товариства, підприємства), відокремлені підрозділи Організації або передані громадським спілкам, утвореним за участю Організації.
9.6. У разі саморозпуску Організації її майно та кошти після задоволення вимог кредиторів передаються за рішенням Організації на статутні або благодійні цілі іншому (кільком іншим) громадському об'єднанню, а в разі неприйняття такого рішення - зараховуються відповідно до закону до державного або місцевого бюджету.
9.7. У разі реорганізації Організації її майно, активи та пасиви передаються правонаступнику.
10. Порядок внесення змін до Статуту Організації
10.1. Організація повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа Організації про зміни до Статуту Організації, зміни у складі керівних органів Організації, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти Організацію, зміну місцезнаходження Організації (надалі - зміни до відомостей про Організацію).
10.2. Зміни до відомостей про Організацію приймаються Загальними зборами.
10.3. Рішення про зміни до відомостей про Організацію вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало не менш ніж 1/2 членів Організації, присутніх на Загальних зборах.
11. Порядок припинення діяльності Організації
11.1. Організація має право у будь-який час прийняти рішення про припинення своєї діяльності. Діяльність Організації може бути припинена в результаті передання всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (приєднання) або в результаті ліквідації.
11.2. Припинення діяльності Організації здійснюється:
за рішенням Організації, прийнятим присутніми членами Організації на Загальних зборах ½ голосами, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу;
за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) Організації.
11.3. Загальні збори створюють ліквідаційну комісію або доручають керівному органу Організації здійснювати повноваження ліквідаційної комісії для проведення припинення Організації як юридичної особи, а також приймають рішення щодо використання коштів та майна Організації після її ліквідації.
11.4. Організація подає (надсилає) рішення про саморозпуск Організації до уповноваженого органу з питань реєстрації для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення Організації про саморозпуск та внесення даних про зазначене рішення Організації до Реєстру громадських об’єднань. З дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про рішення Організації про саморозпуск розпочинається припинення Організації як юридичної особи та набуває повноважень ліквідаційна комісія.
У разі саморозпуску Організації її майно та кошти після задоволення вимог кредиторів передаються за рішенням Організації на статутні або благодійні цілі іншому (кільком іншим) громадському об'єднанню, а в разі неприйняття такого рішення - зараховуються відповідно до закону до державного або місцевого бюджету.
11.5. Реорганізація Організації здійснюється шляхом її приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу. Реорганізація здійснюється на підставі рішення Організації, яка приєднується, про припинення діяльності з приєднанням до іншого громадського об'єднання та рішення громадського об'єднання, до якого приєднується Організації, про згоду на таке приєднання.
Про прийняте рішення щодо реорганізації Організації шляхом приєднання Організація повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення Організації про приєднання та внесення даних про зазначене рішення Організації до Реєстру громадських об’єднань.
З дня прийняття уповноваженим органом з питань реєстрації відповідного рішення, рішення щодо реорганізації Організації не може бути скасовано Організацією.
У разі реорганізації Організації її майно, активи та пасиви передаються правонаступнику.