СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2020-2023 РІК
І. Вхідні дані
Відповідно до Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я України, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1013 , Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», з урахуванням рекомендацій МОЗ України, рішенням Чернівецької обласної ради № 139-33/19 від 12.09.2019 року було здійснено реорганізацію ОКУ «Чернівецький обласного центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», та 17.01.2020 року створено ОКНП «Чернівецький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф».
Обласне комунальне некомерційне підприємство «Чернівецький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» - це єдина юридична особа, що розташована за адресою : м. Чернівці, вул. Мусоргського Модеста, 8.
Одним з основних стратегічних завдань даної реформи є перехід до оплати діяльності постачальників медичних послуг на основі конкретних результатів їх діяльності. Для вирішення цього завдання МОЗ України було запропоновано змінити характер відносин між постачальником медичних послуг та їх замовником – відповідним розпорядником бюджетних коштів. На зміну командно-адміністративній моделі взаємовідносин між цими суб’єктами має прийти контрактна модель, у якій взаємовідносини регулюються договорами.
Центр ЕМД працює екстериторіально по відношенню до адміністративно-територіального поділу, та цілодобово забезпечує громадян Чернівецької області і осіб, які перебувають на її території, екстреною медичною допомогою, у тому числі під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.
Постійна чисельність мешканців області складає 901,0 тис. чол., із щільністю 112,0 чол. на 1 км2.
Для покращення надання екстреної медичної допомоги мешканцям Чернівецької області, протягом 2014-1917 рр. додатково було створено 7 пунктів ЕМД у віддалених районах області.
За період 2018-2019 років було створено ще 3 пункти постійного базування бригад. Наразі в структурі ОНКП «Чернівецький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» , працюють 3 станції , 7 підстанцій (відділень) та 46 пунктів постійного базування.
Допомогу населенню області надають 65 бригад ЕМД, з яких 24 лікарські загально профільні , 7 спеціалізованих бригад (кардіореанімаційна, психіатрична, неврологічна, та чотири бригади інтенсивної терапії ) , 33 фельдшерські бригади та одна бригада виїзної медико-консультативної служби. Забезпеченість загальна виїзними бригадами ЕМД становить 0,72 на 10 тис.населення.
ІІ. Довідка про роботу Центру ЕМД та МК
Структура Центру ЕМД та МК:
1. Апарат управління:
- генеральний директор
- заступник генерального директора-медичний директор
- заступник генерального директора з оперативної роботи та медицини катастроф
- заступник генерального директора з економічних питань
- головний фельдшер
2. Адміністративно – організаційне управління
3. Оперативно-диспетчерська служба
4. Відділ експертизи якості надання медичної допомоги, консультативної роботи, епідеміології та інфекційного контролю
5. Інформаційно-аналітичний відділ
6. Аптечне відділення
7. Навчально-тренувальний відділ
8. Відділ медицини катастроф
9. Консультативний телеметричний центр
10. Центральна станція екстреної (швидкої) медичної допомоги :
- Чернівецька підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
- Прикарпатська підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
11.Західна станція екстреної (швидкої) медичної допомоги:
- Сторожинецька підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
- Карпатська підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
12. Східна станція екстреної (швидкої) медичної допомоги:
- Прутська підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
- Сиретська підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
- Дністровська підстанція(відділення) екстреної (швидкої) медичної допомоги
13. Автомобільно- експлуатаційна служба
14. Бухгалтерія
15. Планово-економічний відділ
16. Відділ кадрів
17. Господарсько-технічна служба
Кадровий потенціал:
Кількість посад за штатним розписом станом на 31.12.2019 складає 1002,75 посади (у 2018р. – 1002,75), з яких зайнято 890 посад (у 2018р. – 908,75 ). Штатна кількість працівників склала 909 осіб (у 2018р. – 932). Укомплектованість штатних посад фізичними особами складає 90,65 % (у 2017р. – 92,94 %); зайняті посади – 88,75 % .
Лікарські посади:
кількість лікарських посад за штатним розкладом на 01.12.2019 склала 169,25 посади (у 2018р. – 169,25);
зайняті лікарські посади – 150,75 (у 2018р. – 154,00);
штатна кількість лікарів – 141 осіб (у 2018р. – 142);
укомплектованість штатних посад фізичними особами складає 83,3 % (у 2018р. – 83,8 %).
Молодші спеціалісти з медичною освітою (далі - МСзМО):
кількість посадМСзМО за штатним розкладом на 01.12.2019 склала 359,25 посади (у 2018р. – 359,25);
зайняті МСзМО – 333,25 (у 2018р. – 334,25);
штатна кількість МСзМО – 353 осіб (у 2018р. –353);
укомплектованість штатних посад фізичними особами складає 98,2 % (у 2018р. – 98,2 %).
Кількість персоналу за стажем роботи та віком на на 31.12.2019:
кількість осіб зі стажем роботи до 3 – х років склала 7,26 %, 66 осіб (у 2018р. – 8,6 %, 81 осіб);
кількість осіб пенсійного віку 18,59 %, це 169 осіб (у 2018р. – 17,3 %, це –162 осіб).
Кваліфікація працівників:
питома вага медичних працівників, що мають кваліфікаційну категорію складає 68 % (у 2018р. – 68,7 %).
Кадровий дефіцит медичних працівників системи ЕМД:
спостерігається кадровий дефіцит лікарів , особливо у віддалених лікарських бригадах Е(Ш)МД та водіїв . Особливо гостро відчувається дефіцит водіїв санітарних автомобілів 253 по штатному розпису, що складає 82 %. Однією з причин є низький рівень заробітної платні працівника бригади Е(Ш)МД .
Основні показники діяльності:
За період 2019 року поступило 186736 звернень до підрозділів ЕМД закладу, в тому числі здійснено виїздів бригадами ЕМД -, що становить 172,1 на 1 тис. населення. За період 2018 року поступило 167749 звернень до підрозділів ЕМД закладу, в тому числі здійснено виїздів бригадами ЕМД - 1464, що становило 196,1 на 1 тис. населення. За період 2018 року поступило 212310 звернень до підрозділів ЕМД закладу, в тому числі здійснено виїздів бригадами ЕМД - 187563, що становить 206,8 на 1 тис. населення. Структура викликів за причинами не відповідає контрольним показникам , за рахунок значного завантаження з приводу непрофільних не екстрених виїздів (непрофільних виїздів, неекстрених захворювань та виїздів до хронічних хворих).
Одним із проблемних питань є завантаженість служби ЕМД області невластивими непрофільними викликами, процедуру відмови в їх реєстрації і передачу на обслуговування в амбулаторії ЗМСМ, міські поліклініки буде продовжено в 2020 році . Відсутність пунктів невідкладної допомоги в області в т.ч. і є причиною обслуговування хронічних та непрофільних хворих бригадами Е(Ш)МД.
Слід зазначити, що через відсутність до даного моменту чіткого контролю виїздів бригад ЕМД шляхом GPS –навігації та єдиної оперативно-диспетчерської системи , офіційні показники часу доїзду не завжди співпадали з дійсністю , а саме - 90% на екстрений виклик , де бригада прибуває на місце події за 10 хвилин, та 85% за 20 хвилин в сільській місцевості. Наразі, після проведення ЄОДС, та встановлення GPS –навігації, дійсні показники доїзду вказують на 65% екстрених доїзди за 10 хвилин ,та відповідно 52 % в сільській місцевості за 20 хвилин.
В структурі виїздів бригад ЕМД за причинами в 2018-2019 рр. провідне місце займають виїзди з приводу раптових захворювань (79,70% від загальної кількості виїздів) показник на 1 тис. населення становить 146,79. Наступними в структурі виїздів по Центру ЕМД за причинами займають виклики бригад ШМД в зв′язку з непрофільними та хронічними , які є невластивими для ЕМД.
Покращилися показники якості діагностики по нозологіях: гострий коронарний синдром, порушення ритму і провідності, ГПМК, пневмонія, хірургічні хвороби, тощо. Збільшилася кількість хворих з гострим коронарним синдромом, яким надавалася медична допомога бригадами Е(Ш)МД , в т.ч. ускладнених форм . Активно продовжується впровадження догоспітального тромболізису на пунктах ЕМД районів області, їх кількість в 2019 році склала 11 випадків.
За звітний 2019 рік збільшився показник летальності в присутності бригади - 7,92% (2018р.- 6,35%).
В 2020 році за період від початку пандемії бригадами ЕМД було здійснено більше 5000 тис. виїздів до хворих з підозрою на корона вірус.
Забезпечення санітарним транспортом:
В процесі реорганізації Центру ЕМД у 2013 році, Центру ЕМД було передано 69 санітарних автомобілів, із зносом 94%, їх оснащення в цілому не відповідало вимогам та затвердженому табелю. Відповідно до наказу МОЗ про затвердження розподілу автомобілів екстреної медичної допомоги , на Чернівецьку область було розподілено 34-и автомобіля , з них 32-а на базі автомобіля швидкої медичної допомоги PEUGEOT BOXER, та 2 автомобіля на базі автобусу ГАЗ 32213. Згодом заклад додатково отримав 2-а автомобіля швидкої медичної допомоги на базі PEUGEOT BOXER перерозподілених на область .
Загалом від початку 2019 року заклад отримав ще 7 нових автомобілів для надання екстреної медичної допомоги, чотири з них класу «В» надійшли у рамках ініціативи Президента України Володимира Зеленського за кошти Фонду Ріната Ахметова. Перші дві машини отримали пункти Центру ЕМД У м. Хотин та смт. Берегомет. Наразі передається у користування ще дві автівки, одна з яких закуплена за власний кошт, а дві за рахунок благодійної допомоги.
На даний час автопарк налічує 92 санітарних автомобілі (87 санітарний автомобіль типу В, та 5 реанімобілів типу С), 49-ть з яких мають термін експлуатації понад 10 років, та 40 підлягають списанню. Потреба в оновленні автопарку , згідно нормативу, складає 29 санітарних автомобіля.
Стан реалізації створення оперативно-диспетчерської служби:
З 24.01.2020 року в тестовому режимі запрацювала єдина оперативна диспетчерська (ЄОД) ОКНП «Чернівецький центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». ЄОД обладнано на базі пункту «Чернівці», у приміщенні загальною площею 80,2 кв.м.
Над створенням ЄОД працювало науково-виробниче підприємство «Монтаж і впровадження телекомунікаційних систем» (НВП «МонТекС», м. Дніпро), яке має більш ніж 50-річний досвід у розробки обладнання і програмного забезпечення у сфері зв’язку, монтажно-проектувальних робіт та впровадження телекомунікаційного обладнання, за власні кошти розробило на базі станції телефонної цифрової автоматичної (ЦАТС) «ДНІПРО-МТ» повністю вітчизняне обладнання та програмне забезпечення оперативно-диспетчерської служби прийняття та обробки викликів за номером «103» (далі ОДС 103) та організували його серійне виробництво.
Програмно-апаратний комплекс ОДС 103 (далі ПАК) в повному обсязі відповідає Закону України «Про екстрену медичну допомогу», постановам Кабінету міністрів України з цього приводу, нормативним документам у галузі зв’язку та Наказу №324 Адміністрації Держспецзв’язку України «Про Порядок передачі викликів екстреної медичної допомоги за єдиним телефонним номером 103 в телекомунікаційній мережі загального користування». ЦАТС «ДНІПРО МТ» з функціями ОДС 103 пройшла сертифікаційні випробування, в тому числі спеціальні, та одержала сертифікат відповідності без обмежень.
ПАК ОДС 103 виконує наступні основні функції:
• негайний та гарантований прийом екстрених викликів за номером «103» з резервуванням різними видами технологій та організацій мережі від абонентів усіх мереж зв’язку, у т.ч. мобільних;
• створення в електронній формі та подальша обробка первинної медичної інформації з метою автоматизації процесу надання екстреної медичної допомоги. Склад інформації, яка підтримується, відповідає формам медичної облікової документації, які затверджені наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.11.2010 № 999;
• обмін даними між будь-якими точками мережі зв’язку, які потрібно передати в процесі обробки екстреного виклику, на всіх етапах його супроводу;
• взаємодію з медичними установами, з мобільними бригадами швидкої медичної допомоги, включаючи передачу бригаді електронної форми заявки на надання швидкої медичної допомоги і передачу даних GPS від бригади до Центру ОДС 103;
• одержання довідкової та консультативної інформації під час надання екстреної медичної допомоги і координації дій з установами охорони здоров'я;
• контроль та відстеження етапів виконання екстреної медичної допомоги;
• збір та обробку характеристик якості роботи всіх ланок швидкої медичної допомоги та електрону документальну реєстрацію викликів (включаючи голосові канали) і їх збереження;
• телефонний зв'язок між медичними установами, в тому числі - зв'язок на рівні міст і районів регіону;
• графічне відображення стану надання допомоги, у т.ч. пересування автомобілів швидкої медичної допомоги через GPS на топографічній карті місцевості з можливістю застосування різних рівнів масштабування і деталізації;
• доступ з будь-якої точки мережі до загальних баз даних;
• формування електронних документів різноманітної звітності щодо роботи ОДС 103.
ПАК ОДС 103 складається з таких основних елементів:
• вузла маршрутизації екстрених з’єднань – станції телефонної цифрової автоматичної ДНІПРО МТ;
• комплексу автоматичних робочих місць (АРМ) зі спеціалізованим програмним забезпеченням для диспетчерів прийому екстрених викликів, диспетчерів напрямків, які займаються подальшою обробкою заявок, керівників (старшого лікаря/ старшого фельдшера), регістраторів і т.д.;
• віддалених робочих місць диспетчерів напрямків, які розташовані на видаленні від Центра ОДС 103, але поблизу від станцій (підстанцій) швидкої медичної допомоги та підключені до Центра ОДС 103 за допомогою транспортної мережі передачі даних;
• обладнання гарантованого електроживлення;
• системи графічного відображення;
• комплекту обладнання бригад швидкої медичної допомоги, який включає мобільні термінали зі спеціалізованим програмним забезпеченням, мобільним зв'язком, мобільним Інтернетом, GPS модулем.
ПАК ОДС 103 побудовано на принципах технології цифрового мультиплексування TDM та IP-технологією і має такі переваги:
• гарантований прийом виклику за номером «103», який обробляється за найбільшим пріоритетом;
• взаємодію з цифровими мережами зв’язку інших служб, телекомунікаційною мережею загального користування, мобільними та приватними мережами з застосуванням усіх видів діючих міжстанційних сигналізацій, у т.ч. найсучасніших (СКС №7 версії 3.0, DSS1 версії 3.0, SIP).
• конвергенцію з IP-мережами з підтримкою IP-телефонії;
• прозорість – завдяки використанню одного типу вітчизняного обладнання і національного програмного продукту;
• управління та контроль мережі в цілому з одного місця;
• централізоване гарантійне та післягарантійне обслуговування обладнання (ремонт ТЕЗів, блоків, інше) та, в разі потреби, технічні консультації і корегування програмного забезпечення вітчизняними фахівцями;
• on-line технічну підтримку 24 години на добу 365 днів на рік;
• гнучкість та автоматичну реконфігурацію обладнання при виникненні аварійних становищ;
• мінімізацію витрат на проектування і будівництво мережі, експлуатацію та супроводження всієї мережі.
Пропонується варіант схемі організації ОДС «103» в Чернівецькій області , який передбачає створення одного Центру ОДС 103 у м. Чернівці, де розташовуються всі диспетчери прийому екстрених викликів та всі диспетчери напрямків, які обробляють екстрені виклики по всій області за допомогою мобільного зв'язку з бригадами швидкої допомоги. Цей варіант не вимагає вирішення питання по створенню корпоративної мережі передачі даних.
Обладнання та програмне забезпечення вузла маршрутизації екстрених з’єднань, а також спеціалізоване програмне забезпечення АРМ диспетчерів та мобільних терміналів бригад швидкої медичної допомоги, є повністю розробкою вітчизняних фахівців, виробляється і впроваджується «під ключ», постійно надається цілодобова технічна підтримка. Це дозволяє при необхідності нарощувати функціональні можливості та в найкоротший термін вносити в діюче обладнання і програмне забезпечення будь які нові технології, що з’являться у майбутньому.
Використання запропонованих технічних рішень та впровадження вітчизняного обладнання і програмного забезпечення для побудови Центру оперативно-диспетчерських служб екстреної медичної допомоги «Системи 103» в Чернівецькій області в рази дешевше зарубіжних аналогів.
Стан матеріально-технічної бази системи ЕМД.
Загальна забезпеченість закладу медичним обладнанням, яке відповідає чинним нормативним актам становить 63 %. Так дефібриляторами з можливістю моніторування ритму та реєстрацією показників заклад забезпечений на 70 %, але 11 дефібриляторів мають 90 % зношення та в 2019 році будуть мати середній термін експлуатації – 10 років. З 118 електрокардіографів 61 апарат потребуює списання, тобто фактично працююча кількість апаратів – 57, що складає 89 % від потреби. Крам цього наявні в закладі електрокардіографи не мають такої функції як можливість телеметричної передачі сигналу.
На 45 % забезпечені автомобілі ЕМД стаціонарними кисневими балонами (1000 л) з кисневим розгалуженням в салоні. Подібна ситуація з багатофункціональними ношами та пристроями для їх фіксації.
На 47 % бригади забезпечені комплектами вакуумних шини, інфузоматами та пристроями для підігрівання розчинів для довенних вливань, портативними кисневими інгаляторами.
В закладі всього 3 транспортні системи ШВЛ, які знаходяться на автомобілях ЕМД класу «С», що складає приблизно1 % від потреби.
100 % бригади Центру забезпечені пульсоксиметрами, шинами Крамера, апаратами ручними для проведення ШВЛ у дорослих (Амбу), сфігмоманометрами та комплектами манжеток різних розмірів до них, наборами для конікотомії, термометрами, молоточками неврологічними, м’якими ношами з ручками для перенесення пацієнтів.
Відсутнє наступне обладнання :
- Капнографи;
- Контейнера для зберігання сегментів кінцівак із внутрішньою температурою 4 ± 2°, яка утримується не менше 2 годин;
- Ноші мякі, складні;
- Апарати для дозованої інгаляції киснем з пристроєм для зволоження;
- Автоматичні сфігмоманометри для дорослих і дітей для закріплення в салоні автомобіля ЕМД;
- Зовнішні електрокардіостимулятори;
- портативні сучасні системи реанімації.
Щодо фактичної наявності виробів медичного призначення станом на 01.05.2018 р., а саме :
- Шприци - 78%
- Системи – 100%.
- Рукавиці н/с – 12%
- Катетери в/в – 80%.
ІІІ Фінансово- господарська діяльність за 2016- 2019 рр.
Згідно із затвердженими кошторисними призначеннями на 2019 рік в сумі 120035000,00 грн. З них заробітна плата із нарахуванням 100514100,00 грн., що становить 84,21%, оплата енергоносіїв складає 1384900,00 грн., придбання медикаментів та виробів медичного призначення для забезпечення безперебійної роботи виїзних бригад екстреної медичної допомоги 3237900,00 грн., інші поточні видатки – 14898100,00 грн. Левову частку при оплаті поточних видатків склали паливо мастильні матеріали (бензин А-92, дизельне пальне, моторне мастило) в сумі 9 735 218 грн.
План асигнувань загального фонду на утримання Центру ЕМД та МК на I квартал 2020 року складає 29283200,00 грн. З першого квітня буде змінена система фінансування, у зв’язку із заключенням угоди з Національною службою здоров`я України.
Середня вартість виїзду 1 бригади Центру ЕМД та МК у 2019 році складає - 786 грн.
В 2019 році в системи екстреної (швидкої) допомоги співфінансування на придбання медикаментів, лікарських засобів та виробів медичного призначення складає 300,0 тис. грн.
За кошти обласного бюджету виготовлена проектно- кошторисна документація для створення оперативно диспетчерської служби Чернівецької області, вартість якої 471,2 тис. грн., що пройшла державну експертизу, вартість якої склала 12,2 тис. грн.
Загальна кошторисна вартість виконаних робіт згідно проектно- кошторисної документації становить 10 млн. 511 тис. 570 грн., які отримані з коштів згідно постанови Кабінету міністрів України від 22.05.2019р. №425 «Деякі питання реалізації пілотного проекту щодо розвитку системи екстреної медичної допомоги у Вінницькій, Донецькій, Одеській, Полтавській, Тернопільській областях та м. Києві та створення оперативно диспетчерських служб» в сумі 7511,5 тис. грн. та з спів фінансуванням з місцевого бюджету в сумі 2504,00 тис. грн. Дані кошти передані Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства Чернівецької ОДА згідно рішення сесії № 113-32/19 від 07.08.2019р. Чернівецької обласної ради.
Загальна вартість обладнання для єдиної регіональної оперативно - диспетчерської служби Чернівецької області (обладнання для контакт - центру, серверне обладнання, обладнання робочих місць диспетчерів, обладнання робочих місць іншого персоналу, обладнання для бригад ЕМД), яке планується встановити, становить 6705,7 тис. грн., будівельні роботи - 1228,7 тис. грн., інші витрати - 2577,1 тис. гри., з них ПДВ - 1751,9 тис. грн.
Проведена процедура закупівлі головним розпорядником та визначено переможця (генерального підрядника) - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОНТАЖ І ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ СИСТЕМ "МОНТЕКС"; та укладено договір про закупівлю робіт за бюджетні кошти на суму 9702,630. Всі роботи виконані вчасно та відповідають проєктно – кошторисній документації.
IV. Перспективний план розвитку Центру ЕМД та МК на 2020-2023 роки
В ОКНП «Чернівецький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» розроблений План перспективного розвитку підприємства на 2020-2023 роки.
- протягом 2020-2023рр. проводилась та продовжується активна робота із покращення матеріально-технічної бази підприємства. За рахунок усіх джерел профінансовано та освоєно кошти на поточний, , капітальний ремонт приміщень та автопарку. За цей період реконстуйовано та введено в експлуатацію вкрай необхідну для мешканців Чернівецької області оперативно-диспетчерську з підключенням до телекомунікаційних джерел. Даний об’єкт за невеликий період часу призвів до:
- прискорення прибуття бригади на виклик;
- економія бюджетних та власні кошти ;
- ефективне використання матеріальних та людських ресурсів;
- визначати місцезнаходження абонента за номером телефону;
- записувати всі розмови операторів з абонентами;
- фіксувати зміст викликів в централізованій базі даних (форма № 109/о);
- проводити первинне сортування викликів за характеристиками ургентності;
- контролювати повторні виклики;
- знаходити найближчу вільну бригаду або декілька бригад за допомогою ОР8-трекерів, якими будуть обладнані всі машини екстреної медичної допомоги;
- передавати дані виклику на виконання бригадам;
- контролювати хід роботи бригади;
передавати дані хворого до стаціонару.
В період з 2020-2023 рр. планується здійснити:
- закупівлю спеціального робочого одягу для всіх працівників підприємства;
- покращити покрокове матеріальне становище медичних та інших працівників закладу в плані достойного рівня заробітної плати;
- оновити автомобільний парк укомплектованими відповідно Національному стандарту автомобілями ЕМД , шляхом модернізації автомобільного парку та поповнення його транспортними засобами типу В і С.
- забезпечити належне перебування в існуючих приміщеннях медичних працівників; комп’ютеризацію кожного пункту базування бригад екстреної медичної допомоги; відкрити додаткові пункти базування задля пришвидшення доїзду до пацієнта.
- забезпечити готовність структурних підрозділів Центру ЕМД до надання екстреної медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях.
- продовжити впроваджувати та удосконалювати роботу єдиної оперативно- диспетчерської служби Центру
- дооснащення виїзних бригад Е(Ш)МД ЕКГ- апаратами , дефібриляторами , кисневою апаратурою , сучасним медичним обладнанням, іншою медичною апаратурою, телеметричною апаратурою, медикаментами, виробами медичного призначення відповідно до переліку та затвердженого табеля оснащення.
- створення додаткових пунктів та виїзних бригад Е(Ш)МД в структурних підрозділах Центру, з метою покращення доступності надання екстреної медичної допомоги на догоспітальному етапі . Для покращення якості надання медичної допомоги населенню області, необхідно доукомплектувати бригади ЕМД пунктів районів медичними працівниками до повного складу , задля забезпечення цілодобового режиму роботи.
- створення на базі Центру ЕМД кардіологічного телеметричного відділення в режимі 24/7 із організацією на його базі Сoll - центру ( із забезпеченням відповідного оснащення ) з інтеграцією в єдину телеметричну кардіологічну мережу Чернівецької області ( Центр ЕМД – Центри ЗПСМ – ЦРЛ – ОККД) та створення бази ЕКГ пацієнтів.
- забезпечення впровадження в Центрі ЕМД радіозв′язку на базі цифрових телекомунікаційних систем.
- інтенсифікувати та підвищити якість виїзних бригад Е(Ш)МД , структурних підрозділів Центру , застосовуючи єдину методологію надання екстреної медичної допомоги згідно адаптованих локальних протоколів, розроблених алгоритмів , маршрутів скерування.
- дооснащення навчально-тренувальний відділу для удосконалення навчального процесу персоналу бригад ЕМД та немедичних працівників. Забезпечити проведення систематичних семінарів-тренінгів із здачею щоквартальних заліків медичними працівниками бригад Е(Ш)МД та водіїв щодо готовності до надання екстреної медичної допомоги дорослому та дитячому населенню відповідно до затверджених протоколів, стандартів , практичного удосконалення майстерності , в т.ч. проведення серцево-легеневої реанімації.
- покращити взаємодію з закладами ЗПСМ ( амбулаторно-поліклінічними закладами), з метою зменшення кількості непрофільних та безрезультатних викликів, в т ч шляхом передачі неекстрених звернень в робочий час на обслуговування до дільничного (сімейного) лікаря або пункт невідкладної медичної допомоги. Вдосконалити взаємодію оперативної диспетчерської служби ( пунктів ЕМД) з центрами ПМСД та поліклініками м. Чернівці в разі екстреного виклику.
- перегляд клінічних маршрутів скерування пацієнтів, в умовах пандемії COVID - 19 задля удосконалення взаємодії виїзних бригад Е(Ш)МД та стаціонарів лікувальних закладів для застосування єдиної тактики та наступності в наданні екстреної медичної допомоги хворим та постраждалим, продовжити роботу по покращенню немотивованої затримки в приймальних відділеннях більше 15 хвилин.